8 DE MARÇ: DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

Aquí teniu l’enllaç amb més fotografies de l’acte amb les Muixes.

El Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora se celebra el 8 de març de cada any i està reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (l’ONU). És un dia aprofitat tradicionalment per a reivindicar el feminisme denunciant el sexisme. Aquest dia commemora la lluita de les dones per la seva participació, juntament amb els homes, en l’àmbit laboral i, per tant, pel dret a la independència econòmica.

A més, l’11 de febrer se celebra el Dia de la dona i la xiqueta a la ciència i l’institut també es va sumar a la reivindicació amb la penjada del cartell amb la representació de diferents personalitats femenines vinculades amb la ciència. Es tracta d’un treball realitzat pel SIEI.

D’altra banda, els alumnes Zamara González, Laia Jiménez, Bruna Navarro i Mar Vizcarro de 3r d’ESO van col·laborar amb el col·lectiu feminista de les Muixes diumenge 12 de març al parc de Garbí. Els alumnes van llegir poemes d’Anne Sexton, Maria Mercè Marçal, Rupi Kaur i Carme Cruelles amb missatges feministes i en contra del patriarcat.