Treballs de recerca, una feina ben feta.

El dilluns 3 d’abril es va fer la presentació dels treballs de recerca de quatre exalumnes del centre a l’Església Nova. En aquesta ocasió, i fruit de la pandèmia, s’han presentat quatre treballs, dos del curs 2019-2020 i dos del curs 2020-2021. Els treballs escollits van ser el de Anna Yoshihara Estévez, Un futur amb més cabeçuts al delta de l’Ebre; Pol Campo Ortí, Reconstrucció dels orígens rapitencs; Mar Pitarch Brunet, El club Sant Jordi; i David Brunet Izquierdo, l’Aerodinàmica aplicada als cotxes bojos.

Primer que res vull agrair novament a l’ajuntament de la Ràpita el fet de mantenir la iniciativa de publicar els treballs de recerca relacionats amb la Ràpita, elaborats pel nostre alumnat. Crec que aquest reconeixement per la feina ben feta encoratja a la resta de l’alumnat a esforçar-se encara més. També vull remarcar que cada cop és més difícil d’escollir quins són els treballs que s’han de publicar ja que la qualitat d’aquests augmenta any rere any.

També voldria agrair el suport i el recolzament que els quatre tutors d’aquests treballs de recerca José Vicente Gaspar, Alfred Porres, Mamen Garcia i José Vicente Gaspar/Ivonne Castell respectivament han donat a aquests alumnes, els quals van fer una exposició brillant dels seus respectius treballs, basats en diferents àmbits del coneixement.

Escollir el títol i el tema del treball de recerca és potser més difícil que fer-lo. Se’ls demana un treball que poc o res té a veure amb el que se’ls havia demanat. Fins aquest moment quan se’ls encomanava una feina anava força pautada, no havien de decidir el tema, com enfocar-lo, els apartats, l’abast, etc. I en aquest treball s’han d’enfrontar, com diuen els escriptors, al paper en blanc.

Això sí, quan està acabat i han fet un producte de qualitat, com els de Anna, Pol, Mar i David, els envaeix la satisfacció de la feina ben feta. I, si això ve acompanyat d’un reconeixement com aquest, encara millor.

Anna, Pol, Mar i David, moltes felicitats pels treballs. Des de l’institut Els Alfacs us desitgem que tingueu molta sort i un futur ple de reptes.