DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Noèlia Borràs

Demà 30 de gener a l’institut, commemorem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau. L’any passat vam realitzar una activitat conjunta el dia 30 de gener (lectura per megafonia d’uns manifestos escrits pels nostres alumnes acabant amb una cançó). Enguany us proposem una activitat nova i voluntària que podem fer tots plegats a partir de les 11:00 h.

Aprofitant l’hora de lectura, un cop hagi acabat,  podríeu projectar el curtmetratge que podeu visualitzar des d’aquesta entrada.

Es tracta d’un curtmetratge que dura 5 minuts i tracta de la incomprensió de les guerres per part dels joves. Estaria bé que al minut 3 paréssiu el vídeo i preguntéssiu a la classe com creuen que s’acaba. Després d’escoltar les diferents opcions heu d’acabar de veure el vídeo i podríeu comentar les impressions i sensacions.

Es tracta d’una activitat que s’adhereix a la Jornada Mundial en defensa  de la Pau que propicia la reflexió i el debat crític del nostre alumnat.

Els alumnes de batxillerat també poden fer aquesta activitat, si ho creieu convenient, en el mateix horari que l’alumnat d’ESO.

Us adjuntem l’enllaç del curtmetratge:

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i feliç Dia de la Pau!