Visita de l’Escola Patronat Domènech

Any rera any rebem la visita de les escoles adscrites. La setmana passada ens van venir a veure els alumnes de sisè de l’Escola Patronat Domènech.

La història de l’escola s’inicia quan els esposos Adela Domènech i Josep Maria Llinàs, aquest darrer professor de l’Escola Normal de Magisteri de Madrid, després de fer diversos intents per crear unes escoles populars, signen un acord amb l’Ajuntament de Barcelona el 17 de gener de 1899 perquè la finca que la família de la dona posseïa al carrer de Sant Pere Màrtir es dediqui a serveis educatius.

Les Escoles Domènech es funden el 17 de juliol de 1901 i durant la primera dècada del nou segle els plantejaments didàctics i pedagògics són propis de l’escola tradicional. El 1916, però, a la mort d’Adela Domènech, es constitueix el Patronat de les Escoles, i sota l’influx de la política educativa municipal s’emprèn una profunda obra de renovació pedagògica. Es renova tant l’edifici com el professorat i a partir de 1919 esdevé una de les escoles més obertes als nous corrents educatius. Amb el nou director Artur Martorell, una de les figures senyera de la pedagogia activa catalana, el Patronat Domènech lidera una autèntica revolució educativa basada en el fet de donar el protagonisme a l’educand i no a l’educador i de plantejar el procés educatiu i l’aprenentatge dins de l’activitat natural de l’alumne. L’educació es planteja com lligada al procés d’adaptació positiva de l’infant al seu medi social i natural i es dóna tanta importància a l’ensenyament del llenguatge com a l’educació cívica i l’amor per la natura. Podeu trobar més informació a la seva web, us la recomanem!