Currículum

L’ESO s’estructura en dos cicles de dos cursos cadascun. El Departament d’Ensenyament ha determinat les àrees i els continguts que s’estudien a cada cicle, els objectius i el nombre d’hores lectives.

Matèries comunes

En les matèries comunes es desenvolupa el currículum establert per a la part comuna de les àrees. Es vetlla perquè el professorat de les matèries comunes sigui el mateix al llarg del cicle.

Matèries optatives

Les matèries optatives són unitats educatives de 35 hores, a les quals l’alumnat opta seguint la recomanació del tutor o tutora i amb el vistiplau de l’equip docent i de la família.

Al començament del curs es facilita un dossier a l’alumnat amb una explicació dels continguts de totes les matèries optatives, per tal d’ajudar a una correcta planificació.

A 1r i a 3r hi ha una franja quadrimestral de matèries optatives i a 2n hi ha una franja trimestral.

Les Activitats Alternatives a la Religió/Religió tenen una assignació horària de dues hores setmanals a primer d’ESO i d’una hora setmanal a 2n i 4t. Les dues matèries són avaluables en el marc de les matèries optatives. L’elecció de la Religió és de caràcter voluntari i els pares poden modificar l’opció per escrit abans de l’inici de cada curs. S’haurà de comunicar per escrit a la direcció del centre durant el tercer trimestre del curs anterior.

Matèries optatives específiques

A 4t curs cada alumne/a ha de cursar tres matèries optatives específiques amb l’objectiu de consolidar aprenentatges bàsics que puguin ser útils per estudis posteriors, ja siguin de formació professional o de batxillerat o per incorporar-se al món laboral. Aquestes matèries s’organitzen en tres franges. Una de les franges inclou el projecte de recerca i es desenvolupa a raó de 4 hores setmanals, les altres dues franges són de 3 hores setmanals.

Treball/Crèdit de síntesi

El treball de síntesi es realitza de 1r a 3r i consisteix en la realització d’un projecte en grup, dissenyat pels equips docents i consistent en un seguit d’activitats interdisciplinàries en les quals s’apliquen els continguts treballats durant el curs en les diferents matèries del currículum comú. Es valora el treball en equip i el treball individual. Es realitzen a final de curs.

A 4t d’ESO el crèdit de síntesi és un Projecte de Recerca en equip.