Projectes

PROJECTE QUI SOM

Al curs de primer realitzem un projecte interdisciplinar que permet que tots els alumnes nouvinguts es puguin coneixer millor entre ells a partir de la realització d’activitats en grup. Així, ens podem conèixer a partir de la realització de dibuixos i autorretrats, de la recollida d’informació i els gràfics estadístics, de l’escriptura i expressió d’allò que ens agrada fer i sobretot, del treball conjunt i col·laboratiu. Als propers anys, ens proposem estendre aquesta idea a altres cursos amb nous projectes.

(feu clic a la imatge per obtenir més informació)

PROJECTE GEP

El nostre institut forma part del Grup d’experimentació plurilingüe (GEP) des del curs 2016-17.

D’aleshores ençà, els nostres alumnes -entre altres coses – han incrementat les hores d’exposició a la llengua anglesa, treballant en anglès matèries no lingüístiques. També es continuen fomentant i organitzant intercanvis a diferents països europeus per 4t d’ESO i Batxillerat.i el Departament de Francès organitza una sortida de diversos dies a França per promoure l’ús del francès com a segona llengua estrangera.A més a més, també disposem d’una auxiliar de conversa en llengua anglesa i un grup Impulsor de professors que coordina el projectes a implementar i la bona pràctica.

(feu clic a la imatge per obtenir més informació)

PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE

Fomentem l’ús del català, llengua vehicular i d’aprenentatge del centre, amb activitats extraescolars, el grup Ela-Ela teatre i les parelles lingüístiques. A més a més, l’aprenentatge inicial de l’alumnat nouvingut es fa en llengua catalana per tal d’afavorir la seva integració.

No deixem de banda l’aprenentatge/ensenyament del castellà. A nivell escrit, es treballa molt coordinadament amb el professorat de llengua catalana i la llengua oral es treballa habitualment en tots els cicles.

Pel que fa a la llengua estrangera a l’ ESO i Batxillerat apostem per l’anglès, però ja des de 1r d’ ESO s’oferta el francès com a segona opció voluntària.