Crèdit de síntesi

Crèdit de síntesi. Exposició oral

El crèdit de síntesi es presenta en una exposició oral davant d’un tribunal format per professorat del curs. Al final d’aquesta exposició, els professors/es avaluadors podran formular preguntes o demanar aclariments.

Un de vosaltres pot fer de portaveu i presentar els companys. I, tot seguit, anar repartint els torns d’intervenció.

També pot ser que un alumne, quan acabi de parlar, doni pas al següent.

Cadascú es fa càrrec d’exposar i explicar una part del treball, i coneix també el que expliquen els seus companys/es (fins al punt que ha de poder substituir-los, si cal).

La durada de l’exposició pot ser fins a 20 minuts per a cada grup.En qualsevol moment, durant la sessió, es pot il·lustrar l’exposició amb recursos audiovisuals, maquetes, objectes o material addicional, que s’hagi elaborat durant el crèdit.
Alguns consells off the record:

Com a grup,

“Visualitzeu” prèviament la situació en què us trobareu: de cara a uns professors que coneixeu, al costat dels companys, explicant coses que sabeu…

Decidiu la posició de cadascú i la disposició del grup davant de l’auditori, que sigui adequada per a aquesta situació de formalitat acadèmica.
Individualment,

Fes-te un guió simple però complet. No cal anotar-hi frases senceres sinó els conceptes. Prepara les frases per començar i acabar. Cuida i entrena la dicció. Beu aigua abans de començar.

Parla a poc a poc, pronunciant tots els sons. I respira tranquil·lament.

Atura’t quan et calgui prendre una pausa; ningú se n’estranyarà.

Pensa amb calma l’adjectiu o el verb que no trobes. L’auditori t’esperarà.

Si comets un error, que no et bloquegi: accepta’l i corregeix-lo.

Mira el públic amb tranquil·litat abans de començar.

Tingues en compte que l’auditori vol entendre el que expliques i ben aviat tindrà curiositat pel que li presentes. No t’han d’amoïnar, doncs, les seves preguntes, que responen al seu interès.