Atenció a la diversitat

Grups flexibles

En les matèries de matemàtiques, català, castellà (i anglès a 1r i 2n).  Forma part d’aquest grups aquell alumnat que l’equip docent creu que ho necessita (per superar llacunes d’aprenentatge o dificultats especials), durant tot el temps que els equips docents ho creuen convenient. En cap cas s’hi inclou alumnat amb problemes de conducta.

Matèries optatives

Es fa una oferta prou variada de matèries optatives de manera que n’hi hagi que permetin treballar o incidir en les habilitats bàsiques de les matèries instrumentals, d’altres que permetin ampliació de coneixements o la iniciació per atendre la diversitat d’aquell alumnat que assoleix ràpidament els objectius bàsics, i d’altres que resultin apropiades per a la inclusió d’alumnat del SIEI.

Atenció individualitzada

Ja sigui per a l’aprenentatge individualitzat en petit grup o amb l’atenció individualitzada per part de l’Orientadora Educativa o la Psicopedagoga de l’EAP.

Aula d’acollida

A l’Aula d’Acollida es fa la immersió en la llengua catalana per a aquell alumnat de fora de Catalunya que s’acaba d’incorporar al centre. També s’hi treballen les altres matèries instrumentals bàsiques, com castellà i matemàtiques, per tal de preparar l’alumne per a una plena integració a l’aula ordinària. L’alumnat de l’Aula d’Acollida realitza algunes activitats amb el seu grup, com l’Educació Física, la Música, l’Educació Visual i plàstica, Socials, Experimentals, les matèries optatives i la tutoria, i té una assistència de 2, 5 o 9 hores a l’Aula, que es van reduint fins a fer la plena incorporació en el seu grup base. Hi ha alumnes de tots els nivells de l’ESO i, depenent del temps que fa que són aquí, treballen d’una o altra manera, amb uns o altres materials. N’hi ha que aprenen amb materials d’iniciació i n’hi ha que ja poden preparar presentacions orals sobre diferents temàtiques i petites obres de teatre. També són diverses les seves procedències: Pakistan, Marroc, Perú, Colòmbia, República Dominicana…

SIEI (Unitat de suport a l’educació especial)

Aula especial que atén alumnes amb necessitats educatives especials greus i permanents, que assisteixen al nostre Centre en aplicació d’un projecte d’inclusió d’aquests alumnes a un centre ordinari. Són atesos per una educadora i dues psicopedagogues, assessorades per la psicopedagoga de l’EAP.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>