Acció tutorial

L’acció tutorial a l’ESO es concreta en aquests aspectes:

L’acollida de l’alumnat

Rebuda per part de l’equip directiu, en el cas de l’alumnat de primer d’ESO.

L’atenció individual

Cada tutor o tutora disposa d’una hora setmanal per fer un seguiment individualitzat del seu alumnat, que contempla, entre d’altres, les converses amb l’alumne/a i les entrevistes amb pares i mares o representants legals.

Reunions dels equips docents

Els tutors i tutores, juntament amb les coordinadores d’ESO  i/o la coordinadora pedagògica, convoquen reunions de l’equip docent sempre que ho creuen convenient.

Reunió col·lectiva amb els pares i mares o els responsables legals

Cada tutor o tutora realitza, un cop començat el curs, una reunió amb els responsables legals dels seu alumnat, per tal d’informar-los sobre els detalls del curs que s’inicia. Aquestes trobades solen ser cap a primers d’octubre.

Sessions de tutoria amb el grup d’alumnes

Cada tutor o tutora té una hora setmanal de tutoria amb els seu grup d’alumnes per atendre les necessitats d’organització o de relació del grup, i també per informar o orientar en tot allò que calgui  i treballar els continguts transversals programats per a la tutoria.

Continguts del treball de tutoria a l’aula

A partir dels blocs temàtics generals esmentats al Pla d’Acció Tutorial, les activitats de tutoria a l’aula contemplen els objectius i continguts relacionats amb l’autoconeixement personal i del món que ens envolta, per desenvolupar el criteri i l’autonomia personals  i la capacitat de treballar en equip,  de cara a promoure en el noi o noia els valors de la tolerància, la solidaritat, l’interès per superar-se, la participació, la cura de l’entorn, l’esperit crític i la reflexió.