Xerrada biomèdica

“Modelos y nuevos dispositivos de ablación cardíaca” és el títol de la primera xerrada de la nostra Setmana de la Ciència. A continuació, llegireu dos testimonis d’alumnes que van tenir el plaer d’escoltar-la.

El passat divendres, 12 de novembre, Tomás Sánchez, Doctor en Enginyeria Biomèdica de la UPF ens va fer una conferència sobre l’arítmia cardíaca i sobre la investigació que està duent a terme, exterminar les cèl·lules no coordinades amb la resta del cor amb electricitat, a través d’un catèter. Estaven fent proves amb cèl·lules in vitro i també amb rates especials de laboratori. (Julen Durán, 1r Batx)

Tomás García Sánchez ens va explicar en què es consisteix la seva professió (que ningú no coneixia) i el projecte en el qual està treballant: l’ablació de certa part del cor que no funciona com deuria, i la seva investigació per una alternativa diferent de tractar aquestes zones, ja sigui per calor o amb fred o amb electricitat. (Sara Tribak, 1r Batxillerat)