Menjador escolar

El servei de menjador al nostre centre s’ofereix a les instal·lacions de l’escola Alexandre Galí, a la cuina de la qual s’elabora el menú diari.

El servei de menjador inclou el dinar i el monitoratge dels alumnes durant l’horari del migdia de 14:40h a 16:00h. Els alumnes seran al menjador o al pati, vigilats per monitors. El preu és de 6,50€/dia i s’enviarà per Dinantia l’import consumit cada dos mesos per tal que la família faci la transferència corresponent.

Els monitors i totes les persones relacionades amb el servei de menjador vetllaran per tal que aquest espai mantingui una línia educativa amb el centre i sigui un moment d’enriquiment personal, de relació i de convivència. Es per això que cal marcar unes normes i objectius a complir:

• El menjador es un servei extraordinari, i com a tal, el centre pot suspendre el servei per aquells usuaris que incompleixin la normativa establerta.

• Les famílies que vulguin disposar dels serveis de menjador hauran d’acceptar aquesta normativa.

NORMES DE CONVIVÈNCIA

A l’hora del menjador s’han de complir les mateixes normes de convivència que durant les hores lectives, i que estan recollides al Reglament de Regim Intern del centre. Destaquem el següent:

• És important apuntar-se al llistat setmanal de menjador, per deixar constància quins dies de la setmana es farà us del servei. El fet de no apuntar-se pot provocar que no hi hagi menjar per l’alumne.

• Els monitors/es del menjador tenen la mateixa autoritat que qualsevol professor del centre. En tot moment es respectarà les decisions i advertiments dels monitors.

• Els alumnes no poden estar sols al pati. No hi sortiran fins que puguin estar acompanyats dels monitor/es.

• Mantenir en tot moment un tracte respectuós amb els companys, els monitores i totes les persones relacionades amb el servei.

• No aixecar-se de taula fins que els monitors/es donin permís.

• Durant l’estona de dinar no es podrà anar al lavabo (excepte urgències) donat que tenen temps abans i després de dinar.

• Esta totalment prohibit llençar ni jugar amb el menjar.

• És important rentar-se les mans abans d’anar a taula.

• Es important notificar si algun alumne no pot menjar algun tipus d’aliment.

• Excepte per autorització escrita de la família, l’alumnat no pot marxar del servei fins les 16:00h.

EN CAS D’INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA

Qualsevol incidència d’un alumne al menjador es notificarà a través de Dinantia, amb notificacions d’ “Incidència de menjador”. En funció de la gravetat i/o acumulació d’incidències es prendran les següents mesures:

• 3 incidències de menjador: es vetarà a l’alumne de l’espai de menjador 2 dies. Es proporcionarà el menjar a l’alumne en una carmanyola que se li entregarà a les 14:40h, quan l’alumne l’ha de recollir i marxar a casa.

• 9 incidències de menjador: es vetarà a l’alumne de l’espai de menjador permanentment. Es proporcionarà el menjar en carmanyola com en el cas anterior.

En cas de faltes de disciplina molt greus, es podrá vetar o donar de baixa del servei de menjador a l’alumne directament.