Normes i funcionament

La Normativa de convivència per al funcionament del nostre institut està basada en els Drets i deures de l’alumnat, recollits al DECRET 279/2006, de 4 de juliol, sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya.

Normes per fonamentar una bona convivència en el centre

En el centre

• RESPECTE. Fonamentarem la convivència en el respecte
  • Ens hem de posar d’acord per poder crear un espai on tothom estigui còmode. Intentarem tenir en compte les necessitats de cadascun.
  • Dins de l’edifici no podreu portar gorres o gorros si no és estrictament necessari degut a causes majors que cobreixin el cap.
  • No es pot menjar xiclets. Embruten molt i costa encara més treure’ls.
  • La puntualitat és un element fonamental en qualsevol organització.
  • En general respectarem els espais per poder gaudir-los.

Dins l’aula

• És necessari respectar unes pautes consensuades per poder treballar a classe.
  • Per demanar la paraula aixecarem abans la mà.
  • Seurem bé i no ens aixecarem de la cadira sense permís.
  • Respectarem el lloc que us han assignat per seure. Si treballem en grup o fem servir una altra distribució, deixarem la classe com l’hem trobada.
  • Hem de mantenir la nostra taula i classe netes. Tothom hauria de participar-hi ja que l’espai és de tothom.
  • No podem fer servir el mòbil sense permís del professorat.
  • No es pot menjar dins de l’aula ni a les escales . Esperarem sempre a l’hora del pati.
  • Respectarem pels companys i companyes. El lèxic, insults, comentaris irrespectuosos o racistes no estan permesos, el to ha de ser el correcte cap a tota la comunitat educativa.
  • No es pot sortir de l’aula. Si algú ho ha de fer haurà d’anar acompanyat.
  • Els alumnes han de dur el seu ordinador carregat de casa.
  • No sortim abans de sonar la música final, cal respectar els circuits de cada grup.

Fora de l’aula

• No s’ha d’anar a les” taquilles” entre classe i classe (podreu anar-hi a:

1a hora, a l’hora del pati i a darrera hora)

• No es faran servir els lavabos a les hores de classe si no teniu una urgència.
  • Els lavabos del pati es tancaran 5’ abans que soni el timbre per evitar les aglomeracions d’última hora
  • A les hores dels patis hi haurà els lavabos de la planta baixa oberts.
  • La seguretat al centre és en general bona. Sou uns 300 alumnes i la immensa majoria teniu un comportament cívic. Tot i això hem de col·laborar tots i totes per evitar qualsevol acte incívic o robatori. Ajudeu al professorat a recordar que tanquin les aules quan no s’han de fer servir
  • El pati és un espai de lleure. Heu de respectar les activitats dels companys i companyes i en cas de conflictes demanar l’ajuda d’un professor o professora de guàrdia. (actes incívics com prendre la pilota als més petits, colpejar la pilota per fer mal… es considerarà falta greu).
  • Recordar que el pati és un espai comú que hem de cuidar i no embrutar-lo.

Assistència

• És molt important que els alumnes que arribin 10 minuts més tard de les 8’00h del matí, no podran entrar a l’aula i aniran a la sala d’actes. No podran fer servir el mòbil i l’ordinador només amb la supervisió del professorat de guàrdia.

Què passarà si entrem en la dinàmica proposada pel centre

1. Comunicació fluida amb la família per comentar les situacions que SÍ que funcionen.
  2. Felicitacions DINANTIA.
  3. Molt bones notes competències personals i socials.
  4. Participacions en totes les festivitats i sortides del centre.

Què passarà si NO entrem en la dinàmica proposada pel centre

1. Comunicació fluida amb la família per comentar les situacions que no funcionen.
  2. Amonestacions, expulsions DINANTIA.
  3. Pràctiques restauratives.
  4. Vetos a sortides i festes del centre.
  5. Expulsions de classe.
  6. Expulsions del centre.
  7. Notes dolentes competències personals i socials.

Recordeu!

• La comissió convivència s’encarregarà d’estudiar els casos que no s’impliquin en la dinàmica del centre.
  • Hi ha a la vostra disposició un full de reflexió per exposar per escrit el teu punt de vista en una situació de conflicte.
  • Existeix un correu electrònic per expressar queixes o suggerir idees: convivim@salvatpapasseit.cat

Aquestes normes volen afavorir i facilitar la nostra convivència.

Esperem que us les feu vostres i que participeu en la seva adaptació per fer un centre més acollidor i just.

Recordeu també que el compliment o l’incompliment d’aquestes normes pot suposar felicitacions, amonestacions o expulsions amb les conseqüències que se’n deriven.