Memòria del Moll

La Barceloneta és un barri lligat, des dels seus inicis, a la pesca. Des de 1753 fins a dia d’avui, molts dels nostres veïns es dediquen directa o indirectament a l’activitat pesquera. Malgrat això, actualment, el moll de pescadors està experimentant un descens preocupant en el número de barques. Les dificultats econòmiques, la duresa de la feina o la manca de vocacions són part de les causes d’aquesta reducció de la pesca a Barcelona. I mentrestant, el moll de pescadors va perdent espai davant d’altres usos del port vinculats al sector turístic.
Per mantenir viva aquesta tradició pesquera i donar valor a la pesca de proximitat, hem organitzat un projecte amb l’alumant de 3r de l’ESO. El projecte ha començat amb un taller realitzat per Cap a Mar (entitat de la Barceloneta que treballa qüestions sobre la pesca) sobre el funcionament de l’activitat pesquera a la Barceloneta. Després, l’alumnat va poder realitzar un taller de Gyotaku (art japonés d’estampació de peixos). Finalment, al cap d’uns dies també amb Cap a Mar, vam poder visitar el moll de pescadors de la Barceloneta. Els nostres alumnes també van poder aprendre a cosir xarxes trencades.
“Memòria del moll” és un projecte de 3r de l’ESO per conèixer el món de la pesca a la Barceloneta.