Memòria del moll: exposició i curt documental

L’alumnat de 3r d’ESO ha tancat el projecte “Memòria del moll” amb una exposició i un curt documental. Aquest projecte volia rescatar la memòria de la pesca al barri i plantejar les problemàtiques actuals d’aquesta activitat econòmica. El projecte va guanyar la convocatòria de la Casa de la Barceloneta per projectes de memòria històrica. Al llarg del projecte, l’alumnat ha rebut formacions sobre la pesca i els peixos del nostre entorn a càrrec de Cap a Mar. En aquest sentit, s’ha fet especial èmfasi en la importància de la pesca de proximitat.
Després, en una segona fase del projecte, van visitar el moll de pescadors, gràcies a la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Barcelona, i van entrevistar a pescadors jubilats, gràcies al Casal de Gent Gran Mediterrània.Finalment, fruit d’aquestes entrevistes, van realitzar una exposició amb les declaracions més destacades dels pescadors jubilats. Aquesta exposició, inaugurada el 13 de juny, es pot visitar a la Casa de la Barceloneta 1761 fins al 27 de juliol i està acompanyada per l’estrena d’un curt documental sobre tot el projecte.

Ha estat una experiència molt positiva per l’alumnat i per les entitats que han participat. Aquest projecte no hauria estat possible sense el suport de la Casa de la Barceloneta i del Districte de Ciutat Vella.