Amb el barri

Com a culminació del projecte En Residència (Artistes als instituts de Barcelona) amb els artistes TXP, l’Elena Blesa i el centre cultural MACBA, l’alumnat d’aquest projecte va fer ahir per la tarda la presentació de la peça artística que ha estat construint durant tota la passada setmana. Aquesta peça titulada “Amb el barri no es juga” és una mena d’estructura de parc infantil mòbil i practicable, pintada de color vermell, que porta el missatge del títol a dalt de tot i representa el resultat del procés de creació i reflexió que els artistes i els alumnes, de forma conjunta, han fet sobre la turistificació i la gentrificació.

L’acte de presentació del projecte va consistir en una cercavila amb la peça pel barri desplaçada pels nostres alumnes, que anaven acompanyats pel grup de batucada i una representació del professorat i famílies. Enfilats a dalt de l’artefacte artístic anaven proclamant la dignitat del veïnat i reclamant la desgentrificació del barri.

Aquest projecte ha estat una oportunitat immillorable per estar en contacte amb els processos creatius i col·laborar amb artistes professionals i espais culturals. Ha estat un privilegi haver estar escollits per participar en el programa d’En Residència aquest curs.