Cor Arts

La coral de l’INS Joan Salvat i Papasseit ha participat en l’edició d’enguany de la Cor Arts, evolució de la tradicional Trobada de corals de Secundària, on múltiples agrupacions corals de secundària d’arreu del país celebren la festa de la música en diferents localitats amb actuacions conjuntes, cantant alguns temes musicals propis de cada coral i d’altres de manera conjunta, compartint escenari.
Aquest any, per les restriccions per motiu de la pandèmia, no ha pogut ser possible celebrar-la de manera presencial i l’organització, juntament amb la col·laboració i participació de totes les corals, ha organitzat l’edició d’aquest curs de manera telemàtica, amb un format més reduït, però igualment emotiu.
No ha sigut gens fàcil la realització de l’activitat de coral aquest curs. Com a activitat extraescolar no vam tenir l’oportunitat de realitzar-la fins a ben entrat el mes de novembre. L’ús de la mascareta i el fet de mantenir una distància entre els components no ha facilitar la pràctica coral. Tot i les adversitats, l’alumnat participant va començar de bon grat els assajos cada dijous a la tarda. Però després de Nadal no ens van permetre de nou realitzar activitats extraescolars. Una nova aturada que va durar fins al mes de març, on finalment vam poder tenir una regularitat setmanal d’assajos. En aquest curt període, el poc alumnat que ha resistit les intermitències dels assajos, ha pogut preparar el repertori de l’únic acte en què hem pogut participar aquest curs: Cor Arts 2021. Amb la participació de 25 corals d’instituts de secundària de tot Catalunya, hem preparat el tema “Oh happy day”, espiritual negre, el qual l’hem vinculat amb la temàtica d’enguany de la trobada: la Carta de la Terra. El grup ha realitzat una petita coreografia on les components del cor es passaven amb les mans un planeta Terra de manera simbòlica mentre cantaven el tema propi del nostre institut.
En aquesta edició, el tema comú a totes les corals era “Escriurem”, de l’artista català Miki Núñez. Vam participar el 19 de maig en la trobada virtual juntament amb altres centres de Lleida, Comarques centrals i de Barcelona. Realitzada des de la sala d’actes del nostre institut, en connexió conjunta amb tots els instituts participants, amb les col·laboracions d’alumnat del Conservatori del Liceu, com a grup instrumental i diferents tècnics i professorat organitzadors.
 Vam passar una bona estona cantant aquell matí, tot i la virtualitat de l’event. Desitgem que la propera edició es pugui realitzar de manera presencial amb la participació de totes les corals d’instituts que acostumen participar en aquestes trobades i poder gaudir la música tots plegats. Esperem igualment que el curs vinent la coral del centre torni a tenir una formació estable i pugui realitzar l’activitat musical per al gaudi de la música a través del cant coral.
Aquí teniu l’enregistrament de la trobada on podeu visualitzar tot l’acte i especialment els moments de la nostra participació, en la presentació del grup com a representants de l’INS Joan Salvat i Papasseit, així com en diferents connexions al nostre centre durant la cantada comuna. Felicitem especialment a les tres components participants a la Cor Arts 2021 en representació del nostre institut: la Saida Ballester, la María Morillas i la Júlia Paredes.
(Al 34:35, presentació i actuació de l’INS Joan Salvat i Papasseit; al 1:30:45, cant comú amb connexions al nostre institut)