Primer d’ESO canta al Cor Arts 23

El passat 28 d’abril l’alumnat de 1r de l’ESO del nostre centre va participar a la trobada musical més important de Catalunya a l’àmbit de secundària. Més de tres mil cantaires de tots els racons del país participen d’una desena de concerts disseminats per tot el territori amb l’acompanyament de grups instrumentals de diversos conservatoris i escoles de música.
El nostre alumnat va representar l’institut al concert de Barcelona, cel·lebrat a l’auditori Eduard Toldrà del Conservatori Municipal de Música. Van interpretar en format coral les cançons “Somni” i “Embruix”, temes que formen part de la cantata “La veu de la Terra”, una producció del Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell i el Petit Taller de Cançons. Aquesta cantata aborda una de les problemàtiques més urgents del nostre present: l’amenaça del canvi climàtic.
Va ser una matinal musical intensa, amb uns assajos previs juntament amb la resta d’instituts participants i amb unes lectures de clams a favor de l’estima del nostre planeta per a fer-nos a tots unes reflexions sobre la malfeta que l’ésser humà està fent. L’alumnat va tenir l’oportunitat de cantar conjuntament, creant grans grups corals les cançons que estem preparant des del segon trimestre de curs a les classes de música. Van conèixer d’altres alumnes d’altres centres experimentant sensacions molt positives en realitzar activitats comunes grupals. Vam cantar, vam aplaudir, vam cridar i vam escoltar en silenci cadascuna de les nou cançons que formen la cantata “La veu de la Terra”. La nostra alumna, la Kristina Kashyrna, va ser encarregada de realitzar unes il·lustracions de cada cançó, les quals van ser projectades durant el concert.
 Una experiència molt gratificant, la qual, en el nostre cas, tindrà una segona part, ja que participarem en el concert que el grup PeTaCa, Petit Taller de Cançons, realitzaran a Barcelona amb què tancaran la seva gira, al teatre Paral·lel 62, el 2 de juny. Seguim.