Assegurança abans i durant l’estada en un centre de treball

L’estada de Formació en Centres de Treball (FCT) va acompanyada per una cobertura per a l’alumnat que estigui matriculat i compleixi els requisits reglamentaris:

• Assegurança escolar: Accidents escolars (lesions sofertes en activitats vinculades a la seva condició d’estudiant), malalties i infortunis familiars, fins als 28 anys. L’atenció sanitària serà oferta a través dels centres sanitaris públics i concertats.
  • Pòlissa d’assegurança d’accidents personals: Mort o invalidesa durant l’activitat ocupacional, així com in itinere, per a alumnes d’ensenyaments secundaris postobligatoris que facin pràctiques en empreses.
  • Pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil i patrimonial: Danys corporals o materials patits per terceres persones i causats, per acció o per omissió, per l’alumnat en pràctiques, cobrint les conseqüències econòmiques que se’n derivin. Cobreix tot l’alumnat de centres públics de titularitat de la Generalitat de Catalunya.

Per mobilitats Erasmus+ en projecte propi de centre per via directa a SEPIE, sempre que siguin per fer FCT, els alumnes es poden acollir a l’assegurança d’assistència en viatges del Departament d’Educació fent sol·licitud tal com s’indica a les instruccions (Enllaç), concretament a l’apartat 5. Assistència en viatges, de la pàgina 9 (de 14).
Altrament, si el participant disposa d’assegurança pròpia de viatges (carnet jove, targeta de crèdit, RACC, etc.) cal que consulti la pòlissa per tal de veure si compleix els requisits d’assistència en viatge; llavor no caldrà fer la sol·licitud i es procedirà utilitzant la pòlissa personal del participant.
L’assegurança de responsabilitat civil i patrimonial queda coberta amb la pòlissa de la FCT (qBID); també és necessari que el participant trameti la targeta sanitària europea (TSE).

En el cas de les estades i pràctiques a les empreses en el Principat d’Andorra, la Caixa de Seguretat Andorrana cobreix fins el 75% de la cobertura sanitària.

Els alumnes que duguin a terme l’activitat en qualsevol dels països de la Unió Europea han de sol·licitar la targeta sanitària europea (TSE) per tal de tenir accés als seus serveis públics de salut. La targeta Sanitària Europea es pot sol·licitar online a la Seguretat Social.

Podeu consultar la normativa sobre la formació en centres de treball dictada per la Generalitat de Catalunya en aquest enllaç.