Tallers INCIBE de Ciberseguretat a Cicles Formatius

La ciberseguretat és actualment un dels camps professionals amb més futur dins del món d’Administració de Sistemes informàtics. Al nostre centre, a més de la formació acadèmica que ja realitzem, cerquem tots els recursos disponibles per millorar la qualificació professional dels nostres estudiants.

La setmana passada, els nostres alumnes de Grau Mitjà han pogut gaudir d’un taller de ciberseguretat patrocinat per INCIBE.  Aquesta institució és una de les més prestigioses, al nostre abast, pel que fa a la ciberseguretat.

Al curs, amb el títol “Mi ordenador es un zombie”, els nostres alumnes de segon curs de Grau Mitjà van poder realitzar pràctiques sobre El funcionament de les xarxes botnets, així com el seu procés de creació i infecció necessari per aconseguir-les. El taller va ser dirigit per un tècnic de l’INCIBE, de manera telemàtica per motius de la pandèmia. A la pràctica, els nostres alumnes van poder generar una xarxa zombie d’ordinadors i van treballar les principals eines i serveis de seguretat de Windows.

Els alumnes van realitzar els tallers molt motivats i hi van descobrir, alguns, o aprofundir, d’altres, una oferta del món professional que està destinada a esdevenir fonamental.