Tallers INCIBE de Ciberseguretat a Cicles Formatius

La ciberseguretat és actualment un dels camps professionals amb més futur dins del món d’Administració de Sistemes informàtics. Al nostre centre, a més de la formació acadèmica que ja realitzem, cerquem tots els recursos disponibles per millorar la qualificació professional dels nostres estudiants.

Dimarts i dimecres d’aquesta mateixa setmana, els nostres alumnes de Grau Mitjà i de Grau Superior (ASIX) han pogut gaudir de diversos tallers de ciberseguretat patrocinats per INCIBE. Aquesta institució és una de les més prestigioses, al nostre abast, pel que fa a la ciberseguretat.

Els alumnes de 2n de Grau Mitjà van poder realitzar pràctiques sobre Espionatge i Videovigilància. En aquest taller van poder comprovar diferents metodologies per esbrinar informació de sistemes i persones amb finalitats defensives i realitzar auditories de seguretat.

Per la seva banda, els alumnes de 1r d’Administració de Sistemes en Xarxa van realitzar un taller sobre els Fonaments de l’Anàlisi de Sistemes, on van treballar diferents tècniques per infiltrar-se en un Servidor Linux i els de 2n del mateix CF  van participar en un petit concurs “Capture The Flag“. Els CTF són concursos on es presenten diferents reptes als participants perquè capturin “flags” (fitxers/informació) fent servir totes les seves habilitats.

Els alumnes van realitzar els tallers molt motivats i hi van descobrir, alguns, o aprofundir, d’altres, una oferta del món professional que està destinada a esdevenir fonamental.