Primera trobada d’alumnes SUSDI a Portugal

Del 17 al 23  de febrer 7 alumnes de 3r d’ESO del nostre institut han pogut gaudir d’una setmana d’intercanvi cultural amb alumnes de diferents països que s’han trobat a Portugal. La ciutat que ha organitzat la trobada és Braga, concretament l’Agrupamento d’Escolas Trigal de Santa María del poble de Tadim. Allà ens vam trobar amb alumnes portuguesos, i també alumnes eslovacs i austríacs, i junts hem començat a treballar diferents aspectes del fil conductor del nostre projecte, l’alimentació sostenible (Sustainable Diets).
Vam visitar diverses finques de cultiu ecològic, i ens van explicar en què consistia aquest enfocament de l’agricultura, així com els diferents segells amb que podem reconèixer l’origen dels productes ecològics.
Vam visitar Fibrenamics i CVR (Centre de Valorització de Residus), dos projectes ubicats a la Universitat de Minho, a Guimaraes. Ambdós fan recerca per donar sortida econòmica a diferents materials que fins ara s’han considerat residus, per exemple les tones de restes de poda dels cultius de fruiters, les burilles de les cigarretes, o la roba que llencem.Vam tenir la sort excepcional de visitar l’Institut Internacional de Nanotecnoloogia, on fan diversos tipus de recerca aplicades a millorar la qualitat dels aliments, millorar-ne l’aprofitament i reduir el volum de residus associat als aliments. Amb tota aquesta informació els alumnes van descobrir diversos aspectes lligats a la sostenibilitat, i van poder reflexionar sobre el tema.
Més enllà del contingut acadèmic, l’intercanvi va ser una oportunitat per descobrir altres cultures i practicar idiomes. Vam poder gaudir de l’enorme hospitalitat del poble portuguès, que ens va acollir amb molta amabilitat. Des d’aquí donem les gràcies a totes les famílies que ens van acollir i a l’escola de Tadim!
Aquest projecte s’emmarca dins els projectes europeus Erasmus plus.