“Miro de narrar de la manera més original possible.”

El passat 23 de maig l’escriptor Lluís Llort va visitar el Ramon Berenguer IV per parlar de Número 5. El submarí perdut que ha estat la lectura del 3r trimestre d’alguns alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO. Es tracta d’una obra força original que tracta de la investigació d’un científic portuguès per trobar un tresor amagat en un submarí  de la Segona Guerra Mundial. A la novel·la hi trobem aventures, història del segle XX, afers amorosos i un humor molt fi en una obra que fuig dels tòpics de la literatura juvenil. Tot això complementat amb les il·lustracions d’Oriol Malet.

L’autor va parlar del procés creatiu, de la il·lustració i també de la situació actual de la narrativa juvenil. Va recordar els seus inicis en el món de la literatura i va explicar-nos diverses anècdotes sobre la seva feina com a periodista i crític cultural al diari El Punt Avui. Els estudiants van escoltar amb molta atenció les explicacions de l’autor, van poder satisfer la curiositat sobre diversos aspectes de l’obra llegida, es van endur una dedicatòria personalitzada i moltes ganes de llegir altres novel·les de Llort. El col·loqui s’emmarca en l’activitat “Autors a les aules” de la ILC.

Aquest és l’enllaç de l’article que Llort va escriure sobre l’estada a l’Institut i va penjar a la pàgina de la Institució de les Lletres Catalanes.