L’Institut Ramon Berenguer IV organitza les primeres Jornades d’Orientació per alumnes de batxillerat

L’Institut Ramon Berenguer IV ha organitzat per primer cop les Jornades d’Orientació per a alumnes de 1r i 2n de batxillerat. El passat 31 de març, deu ex-alumnes de diferents promocions del centre van participar com a ponents, tant presencial com telemàticament, en les diferents conferències on van transmetre als i les estudiants les seves experiències un cop acabada l’etapa a l’institut.

Es va dividir el col·loqui en dues taules rodones simultànies:  Ciències i Tecnologia i Cicles Formatius i Humanitats i Ciències Socials. D’aquesta manera, l’alumnat de batxillerat podia acudir a la conferència que més s’adaptava a les seves preferències i fer preguntes més concretes. Com que hi havia antics alumnes des dels 19 fins als 27 anys i de diferents graus i cicles formatius, els estudiants van trobar-se amb diferents punt de vista que van enriquir molt la conferència.

Entre els temes tractats, els ex-alumes van explicar com afrontar les PAU —una de les grans preocupacions dels estudiants de batxillerat—, quines expectatives tenir de cara a l’etapa universitària, com encarar els nous reptes que suposen deixar l’institut, la inserció en el mercat laboral, etc. Tot i que al principi la participació de l’alumnat era tímida, poc a poc es va anar trencant el gel i més estudiants van atrevir-se a preguntar als ponents. Les xerrades, de dues hores de durada, van ser dinàmiques i productives pels alumnes, que van agrair aquesta iniciativa al professorat. La direcció del centre assegura que repetiran el format en propers cursos.

ANDREU DALMAU 1/4/2022