L’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils aposta per un aprenentatge més lúdic

MatematiquesEn la recta final del curs, durant la setmana del 6 al 9 de juny, l’Institut durà a terme un innovador programa d’activitats que implicarà tots els alumnes de l’ESO i tots els professors del centre. Es tracta de la I Setmana de les matemàtiques que englobarà un seguit d’activitats lúdiques i experimentals relacionades amb les matemàtiques sis hores cada dia.

Els alumnes dibuixaran anamorfismes tridimensionals, llocs geomètrics, mosaics i sanefes a la plaça de l’Ajuntament. Descobriran resultats sorprenents sobre l’infinit, realitzaran tallers de geometria dinàmica, de papiroflèxia i de bombolles de sabó, o trobaran connexions entre la història, el cinema, la literatura i les matemàtiques. Elaboraran també jocs de perspectives, resoldran misteris matemàtics amb tecnologies QR, participaran en els concursos Koala o assistiran a tallers introductoris a la criptografia, entre d’altres activitats. Els alumnes de segon i tercer d’ESO, a més, visitaran el Museu de les Matemàtiques de Catalunya.

La setmana de les matemàtiques conclourà amb una macrofesta al pati del centre, la Matefest, dijous 9 de juny, amb una competició d’enigmes matemàtics en què participaran tots els alumnes. Seguidament hi haurà el dinar de germanor organitzat pels alumnes de 3r amb ballaruca inclosa.

El centre confia que la iniciativa serà satisfactòria i es planteja repetir l’experiència cada any.