Celebrem la II Jornada d’orientació pels alumnes de Batxillerat, per Andreu Dalmau

Per segon any consecutiu, l’alumnat de primer i segon de Batxillerat de l’institut Ramon Berenguer IV de Cambrils ha pogut gaudir de la Jornada d’Orientació. Aquesta iniciativa del centre, porta a exalumnes perquè expliquin les seves experiències en aquesta etapa de la vida plena de canvis. Es van poder escoltar opinions respecte a temes com la selectivitat, els primers mesos a les facultats, la cultura de l’esforç o anar-se’n a l’estranger.

En total, van ser 13 els antics estudiants de l’institut “marró” que han estat presents ahir al matí a la xerrada. Entre ells n’hi havia que ja han acabat la carrera i cursen un màster, que estan a punt de finalitzar els estudis i s’estan introduint en el món laboral, així com estudiants de primer o segon de carrera. També hi havia varietat de sectors representada, ja que alguns estudien Medicina o Infermeria, d’altres Enginyeria Mecànica o Matemàtiques i d’altres Psicologia o Periodisme.

Els exalumnes van començar presentant-se a les desenes d’estudiants que omplien l’aula d’Audiovisuals amb una exposició de la seva trajectòria formativa i laboral. Després es van anar posant temes sobre la taula com el de les PAU i com afrontar-les —una de les seves màximes preocupacions en aquest moment del curs—, com escollir el camí educatiu correcte o com afrontar els reptes que implica anar-se’n a estudiar fora de casa, sigui a Barcelona o a l’estranger.

També es va poder posar èmfasi en com aprofitar el Batxibac —modalitat de batxillerat en francès que a Cambrils només s’imparteix al Ramon Berenguer i té una selectivitat específica— i la importància dels idiomes i la formació paral·lela.

La conferència va durar unes dues hores i al final, tot i que al principi va costar trencar el gel, els alumnes van fer preguntes per resoldre els seus dubtes. “Com afrontar el fracàs de no entrar a la carrera que vols estudiar?”, “He de prioritzar els estudis a la feina?” o “Heu oblidat el francés que vau aprendre al Batxillerat” van ser algunes de les preguntes que els exestudiants del “Marró” van intentar respondre amb la màxima precisió possible.

Després d’aquesta segona edició de la Jornada d’Orientació al Batxillerat, des del centre continuen valorant molt positivament els resultats i continuaran implementant els propers cursos.