Catratxhos recull 360 € venent roses i llibres a l’institut Mercè Rodoreda per a la construcció d’una escola a Honduras

La campanya Un llibre, un euro, consistia en la recollida de llibres usats, que estudiants i professors havien donat, i la venda d’aquests a 1 euro. També van vendre roses amb la mateixa finalitat de recollir diners per a l’escola de Santa Teresa. En total van recollir 360 euros, que es destinaran a les beques escolars de dos nens al país centramericà.

L’associació de cooperació amb Honduras, Catratxhos, fa tres anys que treballa a L’Hospitalet i a més de la venda de llibres i roses per Sant Jordi també organitza esmorzars solidaris, xerrades i d’altres activitats encaminades a sensibilitzar als alumnes en temes de solidaritat. Recentment han realitzat una xerrada solidària a l’IES Mercè Rodoreda. La intenció és apropar les campanyes a diferents centres de la ciutat, i de fora d’ella.

L’entitat va néixer a partir dels viatges de cooperació a Hondures d’un grup de joves professors hospitalencs. El nom de l’associació prové de la paraula catrachos, que és com s’autonomenen els hondurenys.

Catratxhos s’ha plantejat com a objectiu recolzar projectes educatius a Hondures, en col•laboració amb l’ong ACOES, que treballa en aquest país. ACOES detecta problemàtiques i associacions com Catratxhos recolzen les seves iniciatives.

Hondures es un dels països més pobres del món i es fa necessària l’ajuda internacional per millorar les condicions de vida i les possibilitats de desenvolupament dels seus ciutadans, especialment dels infants.

Un altre dels objectius que s’ha marcat Catratxhos és el d’oferir als hospitalencs la possibilitat de cooperar activament en la dinamització de projectes de sensibilització, anant més enllà de l’aportació econòmica. En aquest sentit, la nova associació vol ser un punt de trobada i recolzament de totes aquelles persones de L’Hospitalet que volen anar a Hondures a conèixer els projectes que s’estan desenvolupant.

En aquests moments, Catratxhos recolza la construcció de les escoles Santa Teresa de Jesús, a Tegucigalpa, i Santa Clara de Asís, a la colonia Ramon Amaya Amador, també a Tegucigalpa; l’escola bressol Kinder Montserrat, la clínica Nuestra Señora del Carmen i habitatges a el Carrizal, Corralitos, Montaña de la Flor i el Ciprés.

Les persones que vulguin col•laborar amb Catratxhos poden ajudar en activitats de sensibilització o fer donacions pels projectes, així com becar els estudis d’un infant hondureny.

Informació a L’Hospitalet Digital.