Nova campanya Solidària: Cursa amb “Save the children”

Des del  Departament d’Educació Física i aprofitant que estem treballant la carrera contínua, ens hem adherit amb els alumnes de 3r i 4t ESO, a la campanya “Kilòmetres de Solidaritat” que cada any organitza l’ONG “Save the children” per a lluitar contra la desnutrició infantil.

L’ONG “Save the children” lluita per a què en qualsevol part del món es respectin els drets de la infància i s’acabi amb les situacions de pobresa, desigualtat i violència que viuen milions de nens.

Aquest any  celebren ja la XIV edició de la CURSA KILÒMETRES DE SOLIDARITAT

El  objectiu  de la cursa és conèixer i actuar per impedir que més infants segueixin perdent la vida per malalties que es poden prevenir i tractar, com la diarrea, el xarampió, la malària o la desnutrició.La desnutrició és una de les causes principals de mortalitat infantil. Una malaltia que s’agreuja amb el consum d’aigua no potable, sistemes de sanejament obsolets i la falta d’higiene. Canviar aquesta realitat és possible i per això, els fons recaptats amb aquesta  cursa es destinaran a programes de desenvolupament i emergència contra la desnutrició infantil en els països més empobrits.

Tots els alumnes que volen col.laborar han rebut un carnet de corredor i la seva feina és buscar patrocinadors per a la seva cursa entre familiars i amics.

Els alumnes faran la cursa a l’institut a l’hora d’Educació Física durant el mes de maig. A l’acabar, el professor anotarà al carnet de cada alumne, els quilòmetres recorreguts i el signarà. Els participants recapten l’aconseguit ,  es lliuren els fons i es fan arribar a l’ONG per transferència bancària. Al finalitzar la campanya, cada participant rebrà un diploma de l’ONG. Per a més informació, els adrecem a la pàgina de l’ONG: www.savethechildren.es

La  cursa és part dels continguts del curs  i la faran tots els alumnes  de 3r i 4t ESO però la participació  a la campanya  és voluntària.

Els alumnes de 1r i 2n ESO rebran informació de la campanya a les seves tutories i el dia de Sant Jordi. Ells poden participar,  escollint un alumnes de 3r o 4t al què patrocinar i decidint amb quina quantitat volen ajudar.

Per això, cal emplenar el full i escollir a quin alumne volen patrocinar i amb quina quantitat per kilòmetre ( el màxim acostuma a ser 7-8 kilòmetres). Aquest full es pot lliurar el dia de Sant Jordi al vestíbul.

Esperem que la Campanya sigui un èxit!!!