Els alumnes de 4t d’ESO treballen la Memòria Històrica

Els alumnes de 4t d’ESO van participar a final del mes de maig en diferents activitats relacionades amb la Mèmoria Històrica. Aquestes sortides es van fer en col·laboració amb l’Ajuntament de l’Hospitalet en el context del Projecte Tàndem, del qual l’Institut en forma part.

D’una banda, van fer una ruta pel barri de la Torrassa, on van visitar diferents indrets relacionats amb la Segona República, la Guerra Civil i els primers anys del Franquisme.

A més, els alumnes de 4t A van visitar el refugi anti-aeri de Montjuïc.

Pocs dies després, van realitzar una sortida per visitar alguns dels indrets més assenyats de la Ruta de l’Exili: La Jonquera, Argelers i la maternitat d’Elna.

En aquesta excursió els alumnes van aprofundir en el coneixement de la memòria històrica, i en concret dels episodis de la Guerra Civil, l’exili de milers de persones i la seva estada als camps de concentració del sud de França.