Conferència virtual de la professora Isabel Boj (UB) al Mercè.

La professora Isabel Boj (Facultat d’Educació de la UB) ha donat una conferència als alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat sobre la Revolució Industrial a l’Hospitalet de Llobregat, com a cloenda del primer trimestre.

La conferència està emmarcada en el programa Tàndem, que realitzem en col·laboració amb l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat. La seva temàtica té com a propòsit mantenir viva la memòria del passat de la nostra ciutat i donar a conèixer als alumnes el ric patrimoni d’arquitectura i usos industrials de l’Hospitalet dels segles XIX i XX. Igualment, està relacionada amb el temari de les assignatures d’Història Contemporània que s’imparteixen als nivells assenyalats més amunt.

Mitjançant una ruta pels edificis industrials més importants que es conserven a la ciutat, la professora ha explicat als alumnes com va sorgir i com va evolucionar la industrialització al municipi, incloent les primeres vagues obreres, la convivència de l’espai agrari amb l’espai industrial, la producció tèxtil i siderúrgica i el creixement de la ciutat i la creació de nous barris i carrers.