L’Eugeni es mou

Comencem el 2019 recordant alguns dels projectes que s’estan duent a terme al nostre institut durant aquest curs.

Programa voluntaris per la Llengua per segon curs

80 alumnes d’ESO i batxillerat de l’institut formaran 40 parelles lingüístiques per fer pràctiques de conversa en català, entre una persona que fa poc que viu a Catalunya i una altra que domina el català, tant si és la seva llengua materna com si no.

Future Directors & Writers

és un projecte internacional e-twinning per alumnat de 10 a 12 anys que es realitza a l’Institut Eugeni d’Ors amb la clase de 1ESO A. Treballem competencialment en llengua anglesa el tema dels VALORS HUMANS. Col·laborem amb sis altres centres educatius més (dos de Polònia, dos de Turquia, un de Palència i un de Corbera de Llobregat ). La primera tasca que hem fet ha estat presentar-nos. Podeu veure-ho en el vídeo.

També hem creat un PADLET que podeu visitar, on definim els valors humans, visualitzem curts de cinema per reflexionar quins valors s’hi poden descubrir. Tothom,  professorat, pares i mares i alumnes podeu visitar-lo i votar els curts que més us agradin.

Impulsem la Robòtica. Tecnologies creatives a l’aula.

Per segon anys consecutiu els alumnes de tecnologia de 4rt de la ESO participen al programa Impulsem la Robòtica. Els alumnes realitzan una serie d’activitats i petits projectes on s’introdueixen a la robòtica per finalment desenvolupar el seu propi projecte final que presentaran a la firaIRTCA al CosmoCaixa. Podeu veure alguns del projecters de l’any passat fent click aquí.

Projecte MSCHOOLS: Mobilitzem la informàtica

Els alumnes d’informàtica de 4rt participen al programa mSchools .A final de curs hauran de ser capaços de dissenyar i programar la seva pròpia aplicació.

El programa mSchools és una iniciativa de mEducation que impulsa Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA.

mSchools ajuda a alumnes i docents a integrar les tecnologies mòbils a l’aula, el qual permet obrir noves vies d’ensenyament i aprenentatge que milloren el rendiment i l’ocupabilitat.