Booktubers i booktrailers

Enguany, els alumnes de 4t han treballat les dues lectures obligatòries de Castellà a partir dels trets propis del llenguatge audiovisual i mediàtic. Els formats escollits han estat el de booktuber per a la primera i el del booktrailer per a la segona.
Els booktubers són joves que graven vídeos molt breus, d’uns cinc minuts aproximadament, on recomanen lectures. Aquestes vídeoressenyes les pugen a la plataforma de Youtube. Allà hi compten amb un canal propi especialitzat en aquest àmbit on, a més de la crítica literària, també és possible trobar-hi altres continguts relacionats amb el món dels llibres, com ara: fires, concursos, entrevistes a escriptors i escriptores, etc. Per a moltíssims nois i noies que els segueixen a les xarxes, són la veu de la tendència quant a literatura juvenil.
D’una manera molt informal i atractiva es converteixen en autèntics promotors dels autors i de la lectura. Aspectes als quals tampoc no són alienes les editorials que, davant les possibilitats que permeten les xarxes i l’impacte i la importància que tenen sobre nosaltres els medis audiovisuals, van més enllà i en els darrers anys presenten els llibres com si fossin pel·lícules, a mode d’un vídeo publicitari breu, que anomenen booktrailer i que permet la confluència del món cinematogràfic i literari.
D’una banda, a “Booktubers de leyenda” els nostres alumnes ens recomanen la lectura de les Leyendas, de G. A. Bécquer; en concret alguna que els ha agradat especialment .
D’altra banda, dins del projecte de booktrailer, “Mentira: ¡De verdad no vas a leerlo?”, els alumnes es converteixen en productors, actors i directors; i ens presenten de manera impactant la novel·la de Care Santos.
A continuació teniu una mostra d’alguns dels treballs realitzats pels nostres alumnes, els quals han esdevingut autèntics artistes de la videocomunicació. Felicitats a tots! (També als més tímids, que no han volgut que els seus treballs fossin publicats a la nostra web)
I molt bon estiu!