8 de març. Dia Internacional de les Dones.

Un any més hem celebrat el vuit de març al nostre centre. Enguany, entre d’altres activitats, hem fet una reflexió amb l’alumnat d’ESO sobre el llenguatge inclusiu. El projecte que hem realitzat consisteix a visibilitzar com el llenguatge no ens representa a totes de la mateixa manera. A partir de tres frases proposades a l’alumnat (gènere neutre, genèric masculí i dos gèneres) n’han fet una representació gràfica.

Un cop analitzats els resultats hem arribat a les conclusions que la majoria de persones representades són de gènere masculí o fins i tot en algunes ocasions només hi apareixen nois representats, fins i tot quan a la frase hi ha els dos gèneres especificats. Aquest experiment ens ha servit per reflexionar amb tot l’alumnat sobre la importància del gènere inclusiu a la nostra societat. Al vestíbul de l’entrada podeu veure una petita exposició del projecte.