PROJECTE ILEC

Ningú no posa en dubte que una de les finalitats de l’educació ha de ser aconseguir ciutadans lectors, autònoms i capaços d’aprendre per ells mateixos.

En la societat actual ser un lector hàbil i format esdevé una necessitat per accedir a la informació i al coneixement. En les nostres pràctiques sovint observem que la lectura, especialment de llibres, no és considerada pels alumnes com una alternativa d’oci sinó com una obligació.

Tenint present això, l’autèntic sentit del nostre pla de lectura és intentar aconseguir el pas de saber llegir al de gaudir llegint, ja que considerem que la lectura és la principal font de coneixement i, per això, ens ajuda a comprendre el món, a comunicar-nos i a pensar de manera crítica i creativa. En definitiva, ens fa lliures.

En aquest sentit considerem molt important el foment de la lectura i entenem per això el conjunt d’estratègies i activitats, planificades conscientment i de manera conjunta des de totes les àrees, que afavoreixen el contacte dels nostres alumnes amb els llibres i altres mitjans de lectura per tal d’aconseguir la creació i la consolidació d’un hàbit lector permanent i necessari per a la seva formació integral com a persones.

PROJECTE

RECOMANACIONS informació cedida per la biblioteca Josep Jardí