Reclamacions de qualificacions ESO

Els i les alumnes, o els pares, mares o tutors o tutores legals en el cas que siguin menors d’edat, tenen dret a sol·licitar aclariments dels professors i professores respecte
de les qualificacions trimestrals o finals, així com a reclamar contra les decisions i qualificacions que s’adoptin al final d’un curs o de l’etapa com a resultat del procés
d’avaluació.

Reclamacions per qualificacions obtingudes al llarg del curs
Les reclamacions a les qualificacions obtingudes al llarg del curs que no es resolguin directament entre el professor o professora i l’alumne o alumna afectats, s’han de presentar al tutor o tutora, que les ha de traslladar al departament o òrgan equivalent que correspongui per tal que s’estudiïn. En tot cas, la resolució definitiva correspon al professor o professora i la reclamació i la resolució adoptada s’han de fer constar en el llibre d’actes del departament o òrgan equivalent, o registre documental amb funció equivalent, i s’han de comunicar a l’equip docent del grup corresponent.

Reclamacions per qualificacions finals de l’ESO
Per a les reclamacions de les qualificacions finals de curs, el centre ha d’establir un dia, posterior a les avaluacions ordinàries, perquè els professors i professores les estudiïn i les resolguin.
Si l’alumne o alumna no està d’acord amb la resolució dels professors i professores quant a les qualificacions de les matèries, pot reiterar la reclamació en un escrit adreçat al director o directora (full reclamació a direcció) , que ha de presentar el mateix dia de la resolució o l’endemà a la secretaria del centre o bé per correu electrònic a direccio@estelaiberica.com
També es poden adreçar directament al director o directora, en el mateix termini, reclamacions contra les decisions relatives al pas de curs o l’acreditació final d’etapa.