Política de Qualitat

POLÍTICA DE QUALITAT

L’Institut Estela Ibèrica té com a objectiu fonamental proporcionar una educació de qualitat al nostre alumnat i contribuir al desenvolupament integral de cada individu. Per aconseguir aquest propòsit, establim com a eix fonamental de la nostra gestió la norma ISO 9001:2015, que representa un punt estratègic a la nostra visió institucional.

La implementació i adaptació de la normativa ISO 9001:2015 és un compromís que assumeix l’Institut Estela Ibèrica com a peça clau per a la millora i la qualitat continua. Aquesta norma ens proporciona una estructura i un marc de treball que ens permet millorar la gestió dels nostres processos i serveis, i això afecta directament en una millora substancial de l’experiència educativa dels nostres alumnes i de tota la comunitat educativa en general.

Els elements clau que impulsen la millora al nostre centre són els següents:

• Millora en la gestió dels processos: Mitjançant la implementació de la norma ISO 9001, a partir del curs 23/24, optimitzem la nostra gestió interna, identificant i millorant els processos clau per a la qualitat de l’educació que oferim. Això es tradueix en una major eficiència i eficàcia en la consecució dels nostres objectius educatius.

• Avaluació constant en la recerca de l’excel·lència: Mantenim una cultura d’avaluació constant, que ens permet identificar àrees d’oportunitat i implementar millores de manera proactiva. Busquem l’excel·lència en tots els aspectes de la nostra tasca educativa.

• Anàlisi de les necessitats de tots els agents de la comunitat educativa: Posem un èmfasi especial en l’atenció personalitzada. A través de la recopilació i anàlisi de les necessitats de tots els membres de la nostra comunitat educativa, estem compromesos a proporcionar respostes adaptades a les seves particularitats i expectatives.

• Afectació del sistema de qualitat a tota la comunitat educativa: La qualitat no és només responsabilitat de l’equip directiu o de la comissió de qualitat, sinó que és una tasca compartida per tota la comunitat educativa. Fomentem una participació activa i implicació de tots els membres, ja que entenem que això és essencial per aconseguir els nostres objectius.

• Implicació de l’equip directiu i de la comissió de qualitat: L’equip directiu i la comissió de qualitat assumeixen un paper fonamental en el procés de millora continua. Estan compromesos a liderar aquesta iniciativa i a proporcionar els recursos necessaris per a la seva implementació i seguiment.

• Formació i actualització dels membres de la comunitat educativa: Reconèixer la importància de la formació i l’actualització contínua és fonamental per assegurar que tots els membres de la comunitat educativa estiguin habilitats per contribuir a la millora continua. Proporcionem les oportunitats i recursos necessaris perquè això sigui possible.

El sistema de gestió de la qualitat de l’Institut Estela Ibèrica abasta la impartició de Cicles Formatius de Formació Professional de grau bàsic, grau mitjà i grau superior i del Programa de Formació i Inserció (PFI). Queda exclòs de l’abast el procés de disseny dels cursos doncs és responsabilitat del Departament d’Educació.

L’Institut Estela Ibèrica assumeix aquesta Política de Qualitat com a part integral de la seva missió i està compromès en la seva aplicació i millora contínua. Aquesta política és comunicada i entesa per tot el personal de l’institut, i està a disposició de les parts interessades.