Una lectura innovadora

Els i les alumnes de 2n d’ESO fan premsa digital cada dilluns per reforçar les seves capacitats

Autor: Xènia Ballús, Judit Casals, Ivet Fusté, Pol Crusellas, Dúnia Farré, Hug Peraire, Ponç Pujals, Isaí Torres i Núria Vidal

Els i les alumnes de 2n d’ESO han començat una activitat a l’hora de lectura que consisteix en un cop a la setmana, seleccionar la noticia que et sembli més impressionant d’un dels diaris digitals que es publiquen en català i recollir una sèrie de dades rellevants de la notícia.  Aquesta informació s’anota en un full  i cal posar-ne la data, el títol, un petit resum, un guió i l’enllaç web. Aquesta activitat està pensada per reforçar la capacitat lectora, tenir més coneixements de l’actualitat i poder avançar amb el tema de reportar, saber resumir i tenir una bona elecció. 

L’últim dilluns de cada mes, presenten la notícia més destacada d’aquelles setmanes.

Pensen que es una bona idea ja que aprenen a fer una bona recerca de la informació, saber explicar-la en altres paraules però també pensen que seria millor si ho fessin mes de tant en tant ja que tindrien més opcions importants per triar i exposar.

EXEMPLE:

DATA DIARI DIGITAL TÍTOL DE LA NOTÍCIA RESUM GUIÓ ORAL ENLLAÇ
26/9/22 El punt avui Rescaten quatre joves perduts per la tempesta. Els Bombers van rescatar, la nit de dissabte, quatre joves que s’havien perdut als boscos de Rabós d’Empordà per la tempesta.
  1. Títol
  2. Problema
  3. Resolució del problema
  4. Final del problema
  5. Reflexió
enllaç