Els i les alumnes de 2n d’ESO fan premsa digital cada dilluns per reforçar les seves capacitats
Autor: Xènia Ballús, Judit Casals, Ivet Fusté, Pol Crusellas, Dúnia Farré, Hug Peraire, Ponç Pujals, Isaí Torres i Núria Vidal
Els i les alumnes de 2n d’ESO han començat una activitat a l’hora de lectura que consisteix en un cop a la setmana, seleccionar la noticia que et sembli més impressionant d’un dels diaris digitals que es publiquen en català i recollir una sèrie de dades rellevants de la notícia. Aquesta informació s’anota en un full i cal posar-ne la data, el títol, un petit resum, un guió i l’enllaç web. Aquesta activitat està pensada per reforçar la capacitat lectora, tenir més coneixements de l’actualitat i poder avançar amb el tema de reportar, saber resumir i tenir una bona elecció.
L’últim dilluns de cada mes, presenten la notícia més destacada d’aquelles setmanes.
Pensen que es una bona idea ja que aprenen a fer una bona recerca de la informació, saber explicar-la en altres paraules però també pensen que seria millor si ho fessin mes de tant en tant ja que tindrien més opcions importants per triar i exposar.
EXEMPLE:
DATA | DIARI DIGITAL | TÍTOL DE LA NOTÍCIA | RESUM | GUIÓ ORAL | ENLLAÇ |
26/9/22 | El punt avui | Rescaten quatre joves perduts per la tempesta. | Els Bombers van rescatar, la nit de dissabte, quatre joves que s’havien perdut als boscos de Rabós d’Empordà per la tempesta. |
|
enllaç |