Odina Abadias, Joc Garcés i Dani Vila
Els alumnes de 3r d’eso les setmanes del 11 al 17 i la del 18 al 24, la llevadora Judit Tarres ens va fer un taller sobre sexualitat; el taller va durar 1h i mitja i va ser molt participatiu ja que es van presentar diferents situacions i havíem d’anar prenent decisions.
Primer, vam triar dos voluntaris: un nen i una nena, que serien els protagonistes. També vam formar un grup que representava els amics de la noia i un altre que representava els amics del noi. La Judit ens va començar a explicar que els dos protagonistes s’havien conegut en una festa i que s’anaven enamorant. Ella ens anava plantejant diferents situacions; per exemple, el noi volia anar al lavabo i havia de decidir si s’emportava el got o no.
Un cop vam acabar aquesta representació, ens va explicar com es contagiaven les malalties de transmissió sexual. Per explicar-ho, ens va fer posar drets i ens va repartir targetes: unes de blanques, que representaven la protecció, i unes altres de vermelles, que representaven les malalties. Nosaltres ens anàvem passant un rotllo de paper de vàter, representant que teníem relacions, i així ens anàvem passant les malalties.
Els alumnes de 3r d’ESO valorem positivament l’aprenentatge d’aquests tallers, ja que ens fan prendre consciència de les conseqüències que poden tenir algunes decisions si no som responsables dels nostres actes.

