XERRADA ORIENTACIÓ ACADÈMICA

O.Rios

El mes passat, dues noies responsables del Punt Jove van venir a l’Institut a fer una xerrada sobre orientació acadèmica, amb l’objectiu que els joves de primer de Batxillerat estiguessin més segurs del recorregut que volen fer i per conscienciar-los  que, si el Batxillerat no els va bé i decideixen anar a fer un grau, no han perdut res, ja que tot el que hagin adquirit seran aprenentatges que els serviran per a tota la vida.

Primer de tot, es van presentar i els van explicar que formen part del Servei de Joventut del Consorci del Lluçanès, on ofereixen tant assessorament acadèmic com laboral als adolescents. També varen comentar-los les diferents opcions que hi ha després de l’ESO o el Batxillerat, com ara els cicles formatius, carreres universitàries, entre d’altres opcions. 

Un cop varen acabar, els alumnesi van poder fer preguntes i elles les varen respondre totes; des de ponderacions, notes de tall i diferents camins per accedir a la universitat. També els varen explicar el recorregut que havien seguit per arribar on eren ara. Així, varen poder veure que hi ha molts camins i opcions, i que, encara que no s’hagi seguit una cosa fixa, es pot arribar a tenir una bona feina i assolir qualsevol cosa que s’hagin proposat.

Per acabar, els varen informar sobre diferents activitats i tallers que es durien a terme al Casal Jove de Prats de Lluçanès, durant la propera Setmana Santa, tant a nivell acadèmic com laboral.

En conclusió, aquesta xerrada, els va ser de gran ajuda per aclarir tots els possibles dubtes que tenien i d’entendre que, encara que un camí no els hagi anat bé, sempre es pot començar des de zero sense haver perdut cap any i havent adquirit un munt de coneixements diferents. Recomanen que l’any que ve es pugui tornar a dur a terme.