ELS ALUMNES DE SIEI TORNEN D’UN VIATGE A NORUEGA, DINS EL PROGRAMA ERASMUS

Descobrint Noruega: Aprenentatge i inclusió

Feu clic sobre la imatge per veure fotografies de l’estada 

Sanela Selimovic / Durant la seva estada Erasmus+ a Noruega, els alumnes de l’aula SIEI han tingut l’oportunitat de viure una experiència única d’aprenentatge i inclusió. Han participat en activitats educatives i culturals, han compartit moments de convivència amb estudiants noruecs i han gaudit de noves vivències en un entorn diferent.

Aquesta experiència ha ajudat els alumnes a guanyar autonomia, millorar les seves habilitats socials i reforçar la confiança en un entorn internacional. Alhora, el professorat ha pogut establir vincles amb altres escoles europees per a futures col·laboracions.

Dàlia Barniol i Júlia Rico  han escrit aquesta crònica  de la seva estada

El passat 23 de març, l’alumnat del SIEI van finalitzar la seva estada a Noruega, posant fi a una experiència molt enriquidora que els ha fet créixer com a persones.

Al llarg d’aquests dies, han dut a terme diverses activitats. El primer dia, just després d’arribar, van tenir una estona lliure per gaudir de la neu. Més tard, es van desplaçar fins a l’escola-institut de Flesberg, on van conèixer els estudiants i van participar en un intercanvi cultural. Aquí els nostres alumnes van poder explicar i mostrar algunes de les tradicions més representatives del nostre país, com les bitlles catalanes i les sardanes.

L’endemà, van visitar una altra escola, on els alumnes noruecs els havien preparat una activitat de nutrició i cuina amb plats típics del país.

Les tardes es van dedicar principalment a fer activitats de lleure i a la descoberta de diferents indrets de Noruega, aprofitant al màxim l’experiència; en algunes d’aquestes tardes també van poder veure un poble viking del passat.

Després de parlar amb alguns alumnes de diferents cursos que van tenir la sort de poder fer aquest ERASMUS, tots han estat d’acord que s’ho van passar d’allò més bé i van viure experiències que mai havien viscut, com per exemple, esquiar, tocar neu o veure aurores boreals. Tots han dit que repetirien aquesta experiència sense pensar-s’ho dos cops.