



Ahir dilluns vam arrencar les Jornades de Memòria i Antifeixisme amb la xerrada “Trencant el silenci: les víctimes del franquisme”, a càrrec de l’arqueòleg forense René Pacheco, que va tenir lloc a la tarda a la Bruguteca, davant d’una assistència nombrosa de membres de la comunitat educativa: alumnat, professorat i famílies.
Durant la sessió, René Pacheco va explicar en què consisteix la seva tasca professional en la recerca de persones desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura franquista, detallant el procés d’investigació històrica, la localització de fosses, l’exhumació de restes i la identificació de les víctimes. A través de la seva experiència, va posar en relleu el valor científic i, sobretot, humà de l’arqueologia forense com a eina per recuperar la memòria, reparar injustícies i donar resposta a les famílies.
La xerrada va permetre reflexionar sobre la repressió, la vulneració dels drets humans i la necessitat de continuar treballant per la veritat, la justícia i la dignitat de les víctimes. En finalitzar l’acte, la conferència de René Pacheco no va deixar indiferent els assistents, que van sortir amb emocions diverses i una sensació compartida d’haver entrat en contacte amb una realitat dura, però necessària de conèixer i recordar.


