Sortida a Tarragona

El passat dia 17 d’abril, l’àrea científic-tecnològica de 1r de Batxillerat va visitar la central nuclear d’Ascó II, situada a la població d’Ascó, a la comarca de la Ribera d’Ebre, Tarragona.

Se’ls va explicar el funcionament de la central, de tipus PWR, que treballa amb aigua molt calenta a pressió per evitar que s’evapori i obtenir vapor d’aigua a l’altre circuit per la calor que genera. També, els van explicar les parts de la planta, la gran quantitat d’energia que produeix i els protocols d’emergència. Després de la presentació, van anar a una exposició interactiva que parlava més de la central i de l’energia.

Al mateix dia, els alumnes de 1r de Batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials van visitar al matí el Museu Arqueològic de Tarragona i van recórrer els carrers de la ciutat tot observant les restes arqueològiques de l’antiga Tàrraco romana: el teatre, el fòrum local, el passeig arqueològic de les muralles, la catedral (on hi havia el temple d’August), la plaça de la Font, que era part de l’arena del circ romà, i el seu entorn. Després, van gaudir d’un merescut descans al Balcó del Mediterrani i al parc de l’amfiteatre.

Al migdia es van reunir amb els alumnes del Batxillerat Científic i Tecnològic i, després de dinar, tots plegats van visitar l’amfiteatre, el circ i la torre del pretori.