Crear per recrear-s´hi

Per primera vegada en el nostre Institut, a 1r de Batxillerat, s´està impartint la nova matèria de “Creació Literària”. És una assignatura on la literatura, l´escriptura, la lectura, la imaginació i la constància en l´expressió escrita en són els elements principals.

Per aquest motiu, el dia 3 l´alumnat que fa “Creació Literària” va anar a fer el taller “Escriptura en viu” organitzat per CaixaForum i dirigit per l´escriptor Joan de Boer.

El taller tractava de comentar diverses  situacions sempre amb l´objectiu de crear una història. Les situacions anaven des de fer la pregunta sobre  què es pot fer amb un totxo fins a  pensar 5 paraules per després escriure un relat, fer una pluja d´idees sobre algun espai o elaborar entre tot l´alumnat un conte compartit. Aquesta va ser l´última activitat del taller i va tenir una preparació prèvia. Els i les alumnes van tenir trenta minuts per explorar l´interior i l´exterior de l´edifici modernista on es trobaven, i, a partir de les seves observacions van anar apuntant idees per construir personatges, espais i accions. A continuació hi va haver una posada en comú i aleshores es va anar creant el conte entre tot l´alumnat. S´anaven passant el full de cadascun, es llegien el que hi havia relatat l´anterior i hi afegien una continuació a través  d´una frase. El resultat va ser espectacular perquè van sortir onze històries divertides, originals, estranyes, còmiques, il·lògiques i, inclús, alguna amb  algun final tràgic.

El professor en va llegir una en veu alta acompanyada amb música de piano. Va ser una lectura ràpida, amena i entretinguda que va demostrar com del no res es pot construir una petita o gran història…Mai se sap.

Des d´aquí us animen a llegir i escriure sempre que en tingueu l´oportunitat!