Treballem el cooperativisme

Els passats 13 i 14 de febrer vam realitzar a l’institut  un taller sobre cooperativisme amb l’alumnat de 3r d’ESO.

A través d’aquesta activitat els i les alumnes van poder entendre de forma molt dinàmica què és una empresa cooperativa i quins són els aspectes que fan que aquest model d’empreses sigui una alternativa a les empreses tradicionals que tots coneixem.

El Prat de Llobregat és una ciutat amb una llarga experiència en projectes  de tipus cooperatiu i pròximament completarem l’activitat amb la visita a algunes d’aquestes  cooperatives de la nostra població. Concretament els dies 28 de febrer i 11 de març.

Aquesta activitat està connectada amb el currículum de 3r d’ ESO de Ciències Socials, matèria en què s’aprofundeix en els diferents models econòmics de la societat actual.

La cooperativa es presenta com a model d’organització empresarial alternatiu al model d’empresa capitalista tradicional, va més enllà del mer enriquiment econòmic i posa de manifest altres valors com ara la cerca del bé comú i l’aplicació dels  principis democràtics en el desenvolupament de les activitats econòmiques.