L’alumnat d’ESO explica, ara des de casa, la seva sortida dels dies 10 i 11 de març.

Una de les activitats / repte que hem ofert a l’alumnat d’ESO en aquests dies de confinament ha estat que expliquessin la sortida d’aprenentatge que vam realitzar els dies 10 i 11 de març de 2020 a Ullastret, Gola del Ter, Empúries i l’Estartit. Havien d’escollir gènere periodístic (notícia o reportatge), format (escrit o audiovisual) i el tema de la notícia. L’activitat reprenia els continguts clau i les competències treballades durant el 2n trimestre pel que fa als gèneres narratius de no ficció.

Us deixem amb dues mostres reeixides perquè us assabenteu de com va anar aquella experiència! Enhorabona a totes i totes els qui heu col·laborat i molt bona feina a les dues escriptores: Valeria Romera (ESO 1A, text escrit) i Alessia Lorenzini (ESO 1B, text audiovisual).

Activitats d’aigua, a l’Estartit

Fan una sessió de fotos als alumnes de 1r d’ESO

Valeria Romera (ESO 1A)

Fa tres setmanes, el 10 i 11 de març, els alumnes de IE Montagut, de 1r d’ESO, van fer una excursió pel Baix Empordà, per veure i visitar Ullastret, Empúries i l’Estartit, van fer diverses activitats que ara explicaré.

L’institut Escola i el professorat de secundària han organitzat l’excursió amb aquest format de un viatge breu perquè els alumnes havien de completar un dossier amb diverses preguntes sobre el Baix Empordà, i poder observar el nou entorn.

Però, la notícia d’avui va una miqueta més enfocada , a una de les activitats que van haver de fer tots els alumnes de primer d’ESO per poder observar el mar i el vent.

Aquesta activitat es va completar l’últim dia d’excursió que els faltava als alumnes de 1r d’ESO.

Els alumnes de 1r de l’ESO i els professors voluntaris per

Foto de agro surf, escalfant i explicant i organitzant l’activitat

fer l’activitat van haver de fer surf amb un monitor i monitora ensenyant com havien de fer la pràctica, i després d’això van fer paddle surf per poder mantenir l’equilibri. I van fer jocs i tècniques per poder saber tenir equilibri i control.

Tot això es va fer perquè els alumnes tinguessin una idea més clara de cap a on va la direcció de les onades , d’on ve el vent, com de fort és i quina velocitat porta.

Perquè evidentment quan fas un esport a l’aigua com ara Paddle Surf i surf has de tenir molt en compte la velocitat de les ones quan vénen i la direcció que porten, i els alumnes es van haver de fixar molt en tot el que succeïa.

Per poder fer totes les activitat els alumnes van haver de posar-se un vestit neoprè , per poder mantenir la calor en el cos , i que l’aigua no estigués molt freda perquè estaven al començament de primavera i el temps encara variava.

Les activitats del dossier les havien de fer un cop ja havien tingut l’experiència de les activitats i mantenir el coneixement.

Portada del dossier dels alumnes i activitats

A més a més, en les dues sessions que van tenir els alumnes de 1r A i 1r B, van tenir una sessió de fotos per un noi que quan feien l’activitat en l’aigua, ell s’encarregava de les fotografies per poder pujar-les a la web.

Van estar tot el matí practicant aquests dos esports per després poder agafar la màxima informació i tenir la mateixa experiència i poder completar el dossier amb totes les velocitats de vent la direcció del mar …

Després de tota aquesta activitat que van organitzar els alumnes van poder fer i aconseguir amb èxit completar les activitats que els proposaven els professors sobre el mar i la força .

Foto de l’estat del mar i la força, creada per Valeria Romera