DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU, 30 de gener de 2020

La no-violència, la cultura de la pau, són un dels eixos rectors del projecte educatiu que desenvolupem a l’IE Montagut. És per això que aquest curs hem volgut ensenyar a la comunitat educativa com ens formem com a claustre en un enfocament restauratiu que busca convertir l’espai de relació humà al nostre centre en un entorn amable, de responsabilitats compartides, d’acompanyament, d’escolta activa en què no es prejutgi res ni ningú, on els límits per a la convivència estan subscrits per l’acord i el consens. Ens sentim plenament convençuts que la pau no és un objectiu sinó un mitjà… entenem que cal canviar la cultura de centre per una cultura de pau i, per tant, no defugir el conflicte, sinó assumir-lo i afrontar-lo amb eines suficients que busquin crear entorns de convivència en què tothom aspiri a restaurar el que s’hagi pogut fer malbé.

Tan de bo un dia puguem viure tots en pau!