Classes sense fum!

Classe sense fum és un programa de prevenció del tabaquisme promogut pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya adreçat als alumnes de 1r i 2n curs d’educació secundària obligatòria.

El programa parteix del compromís de tot un grup classe de no fumar durant un període de temps no inferior als sis mesos dins del curs escolar. Al llarg d’aquest període, els professors reforcen regularment la decisió dels alumnes fent un seguiment del compliment del seu compromís.

Tots els grups classe participants han de completar com a mínim una de les dues activitats: Una Activitat Vídeo Creativa o l’elaboració d’un ’Eslògan abans del 30 d’abril de 2021.

El jurat farà una selecció de les activitats presentades i concedirà un Premi a la Millor Activitat de Vídeo Creativa (consistent en una estada en un alberg de Joventut) i un Premi al Millor Eslògan (patrocinat per l’Associació Espanyola contra el Càncer). A part, per sorteig, es concediran quatre Premis d’Activitats de Cultura, Esport i Salut. Un jurat de joves farà la selecció dels millors

eslògans i, per via telemàtica, concedirà el Premi al Millor Eslògan (consistent en una activitat de cultura, esport o salut). Es donarà un premi per centre educatiu participant.

L’alumnat i el professorat dels grups que hagin arribat amb èxit al final del Programa rebran un Premi de Participació.