JA SOM ESCOLA VERDA

L’escola Miquel Martí i Pol ha obtingut la insígnia d’escola verda.

El Dissabte 1 de desembre una representació de la comunitat educativa de l’escola Miquel Martí i Pol va assistir a l’acte de recollida de distintius per els nous membres del Programa d’escoles verdes de la Xarxa d’escoles per a la sostenibilitat de Catalunya. L’acte va tenir lloc al Museu Agbar de les Aigües de Cornellà de Llobregat. Va assistir La Alicia Arroyo i la Patricia Salmerón com mestres integrants de la comissió d’escola verda, la Carla Chumillas, com alumna de 5è i delegada ambiental i la seva mare Eva Lesta (ex-presidenta de L’AMPA) i en Segundo Jiménez com a representant de l’equip directiu.

Aquesta distinció arriba després de dos anys de formació per part d’un grup de mestres de la comissió d’escola verda. Per obtenir-la, s’ha portat a terme un seguit d’actuacions com la reducció de deixalles, la promoció de l’ús de la carmanyola o la no utilització del paper de plata. També s’han consolidat propostes com el programa Apilo (reciclatge de piles), el programa 50 x 50 (estalvi d’energia), el projecte anella o el manteniment de l’hort escolar.

Els màxims encarregats del control i promoció d’aquestes propostes són els delegats i delegades ambientals; alumnes escollits pels companys i companyes, i que s’encarreguen de transmetre als altres alumnes les informacions tractades a les reunions que es fan mensualment.

Cal remarcar també, la col·laboració de l’Ajuntament i de les famílies que cada vegada estan més conscienciades amb el medi ambient.

Finalment, agrair també la feina dels mestres que ja no hi són a l’escola i que han aportat el seu granet de sorra.