ORIENTACIONS FAMÍLIES EDUCACIÓ INFANTIL

Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.

Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:

● Activitats de comunicació:

Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.

Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…

Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.

Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin
escriure).

● Activitats que impliquin moviment:

Proposar jocs que requereixin desplaçar-se, imaginant itineraris o
seguint-ne de fixos, lliures o amb obstacles elaborats amb elements i
mobiliari domèstic, amb diferents formes de marxa: caminant, saltant, a
peu coix, arrossegant-se o rodolant…

Fer activitats que necessitin equilibri i coordinació -per la superfície on es
desplacem, per la trajectòria seguir o la pròpia naturalesa del joc que es
proposi, amb elements com pilotes, dianes, bitlles..

Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui
possible.

Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:

Manual de experimentos

Dinamiks

Aprenent amb les mans

● Jocs de taula:

Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc

● Activitats en entorns digitals:

Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox… i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.

Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365

● Col·laborar en les tasques de la llar

Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…

Endreçar l’habitació

Parar taula i recollir-la

Plegar i classificar la roba…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>