Celebració dia de la Pau 2018

Aquest és el 6è any que a l’IE celebrem el DENIP que cada curs dediquem a reflexionar sobre un tema relacionat amb la pau, els Drets Humans i les lluites per aconseguir-los des de l’estratègia de la no violència. El tema escollit “Tràfic d’armes”, s’inscriu en un projecte de FundiPau que durant tot el curs estan realitzant els alumnes de 3r d’ESO amb 5 instituts més de Catalunya. Amb el lema “IMAGINA UN MÓN SENSE ARMES”, des del Departament d’Humanitats, ens vam proposat per aquest dia, activitats que tenen com a finalitat reflexionar sobre qui guanya i qui perd amb la compravenda d’armes i quines conseqüències té aquest comerç per la població civil. Com cada any les dinàmiques estan adequades a cada etapa:
A Infantil: Representació d’un conte sobre la pau i activitat “Papallones per la pau”. Les mestres d’infantil van representar un conte pels més petits en el que apareixien moltes papallones que després els alumnes de 4tC ens van ajudar a pintar. Per acabar els alumnes de 4tC van pintar papallones a la cara dels alumnes de P3, P4 i P5. Les papallones pintades formaran part d’un mural col·lectiu que es penjarà al hall de l’IE.
Primària: “Canviem armes per flors”. Després d’una petita explicació dels alumnes de 3r d’ESO sobre el comerç d’armes, els alumnes de primària es van dividir per grups i se’ls va donar murals blancs amb diferents dibuixos d’armes grans que van omplir de flors pintades de molts colors. Cada nen també va rebre una papallona i a les ales van escriure un missatge contra el comerç d’armes i a favor de la pau.
Els murals formaran part d’un mural col·lectiu que es penjarà al hall de l’IE.