Trobada de Memòria Històrica a Malgrat

Divendres al matí, alumnes de 4t d’ESO van participar amb alumnes d’ altres escoles de Malgrat, a la cerimònia de benvinguda als familiars dels brigadistes internacionals que han arribat aquest cap de setmana per assisitir a la commemoració del 85è aniversari de l’enfonsament del Ciudad de Barcelona. Els alumnes havien treballat el tema a classe i van investigar la vida dels brigadistes que hi viatjaven en el projecte de Memòria Històrica. Divendres van poder compartir amb alumnes d’altres escoles que també havien treballat el projecte, les seves experiències i escoltar els testimonis dels familiars dels brigadistes. La Valeria Barberà i la Sonya Kotlyrova van ser les encarregades de fer la reflexió sobre el projecte durant la cerimònia. Després tots els alumnes van participar en una gimcana que va acabar davant del memorial en record de l’enfonsament que s’ha inaugurat aquest cap de setmana. Allà van conèixer a l’escultor Rob MacDonald que els va explicar el significat del l’escultura. Alguns alumnes han participat en el concurs que busca dissenys per esculpir en els ulls de bou del memorial que encara queden buits. Podeu votar els dissenys en aquest enllaç: https://solidaritypark.com/2022/05/25/vote-vota-solidarity-park-community-portholes-2022/ Els finalistes estan exposats a l’Arxiu de Malgrat.