Nylstar regala mascaretes a l’IE amb finalitats solidàries

La tèxtil Nylstar de Blanes ha creat unes mascaretes antivirals que duren tres mesos –suporten uns 100 rentats- i ja n’ha venudes 2 milions als Estats Units.

La particularitat d’aquestes mascaretes és que el fil amb què estan fetes elimina i bloqueja la proliferació de virus, bactèries i fongs. I això s’aconsegueix introduint molècules de plata a les fibres en el mateix moment de fabricar-les. És a dir, que la protecció no s’aplica un cop el teixit ja està fet, sinó que hi és intrínseca.

Les mascaretes Meryl tenen una filtració del 92,58%, són reutilitzables i suporten més de 100 rentats o tres mesos d’ús.

La fàbrica Nylstar de Blanes ens ha lliurat 200 mascaretes a l’IE de Lloret. Seran per als alumnes de 3r de la ESO que estan fent un projecte solidari.

Els alumnes de 3r d’ESO vendran aquestes mascaretes per a la campanya ‘Bufa la bombolla‘, sobre la difusió i recerca de les malalties conegudes com a les immunodeficiències primàries. Els nens que tenen aquestes immunodeficiències es coneixen com a nens bombolla perquè han d’estar molt protegits de possibles infeccions i contagis.

Els diners recaptats amb la venda de les mascaretes de la Nysltar es destinaran a fer difusió i a recollir fons per a una fundació sense ànim de lucre (la Barcelona PID Fundation) que treballa per donar atenció pediàtrica als infants afectats i les seves famílies.

Carles Caballero, representant de la fàbrica Nysltar, subratlla que “estem compromesos amb l’entorn i els fins socials”. Mentre que Albert Ferrández, regidor d’Educació, valora com a fet positiu aquesta col·laboració.

Els alumnes faran una campanya de difusió a través de les xarxes socials a fi de donar a conèixer aquestes malalties, a més de vendre les mascaretes solidàries.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *